Doorgaan naar content

Algemene voorwaarden

Versie: 16 mei 2025

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Ondernemer: Ibicello Netherlands B.V., gevestigd aan Voorweg 36, 1969 ME Heemskerk, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 95673148.
  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
  2. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Artikel 4 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
  3. De ondernemer treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving.

Artikel 5 – Herroepingsrecht

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.
  2. De bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument het product heeft ontvangen.
  3. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
  4. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, dient de consument de ondernemer via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte te stellen.

Artikel 6 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan.

Artikel 7 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn aan de ondernemer.
  2. Na deze melding heeft de consument nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, ongeopend, onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
  4. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.

Artikel 8 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag dat de ondernemer de goederen retour ontvangt.
  2. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt.

Artikel 9 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, alsmede geopende flessen sterke drank, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

Artikel 10 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 11 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Artikel 12 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren.

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan direct bij het bestellen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd of had kunnen constateren, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. De consument dient zich bij klachten allereerst te wenden tot de ondernemer.
  4. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de consument zich wenden tot WebwinkelKeur, die kosteloos zal bemiddelen.
  5. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/.
  6. Indien bemiddeling via WebwinkelKeur niet tot een oplossing leidt, heeft de consument de mogelijkheid om het geschil voor te leggen aan de onafhankelijke geschillencommissie die door WebwinkelKeur is aangesteld. De uitspraak van deze commissie is bindend en zowel de ondernemer als de consument stemmen in met deze bindende uitspraak.
  7. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden, die door de consument dienen te worden betaald aan de betreffende commissie.

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

Artikel 16 – Leeftijdsverificatie en naleving Alcoholwet

  1. De ondernemer verkoopt geen alcoholhoudende dranken aan personen onder de 18 jaar.
  2. Bij het plaatsen van een bestelling dient de consument te bevestigen dat hij 18 jaar of ouder is.
  3. De ondernemer behoudt zich het recht voor om bij levering de leeftijd van de ontvanger te verifiëren.

Artikel 17 – Overmacht

  1. In geval van overmacht is de ondernemer niet gehouden tot het nakomen van zijn verplichtingen.
  2. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van de ondernemer onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens de consument geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd.